F.A.Q?

FAQ
Één cheque bedraagt 9 Euro. U dient een minimum van 10 cheques per keer te bestellen. Uw gebruikers nummer heeft u nodig om de gestructureerde mededeling in te vullen. Sodexo: BE41 0017 7246 2610.
U kan ons altijd telefonisch bereiken tijdens de kantooruren (na de kantooruren kan u altijd een boodschap achterlaten): 014/6156 69. Indien u persoonlijk een consulente aan de lijn wilt bij Sodexo: 02/401 31 30 (druk optie 4).
U kan met papieren- of met elektronische cheques betalen (1 cheque per gewerkt uur). Betaalt u met papieren cheques, leg deze dan al klaar voor uw poetshulp. Zij/hij brengt deze op regelmatige basis binnen op het kantoor, waar deze verwerkt worden. Wanneer u met het elektronische systeem werkt, geeft uw poetshulp haar gewerkte uren door via haar app ‘Job tracker’. Uw cheques gaan automatisch van uw elektronische account. U krijgt hier een bevestigingsmail van.
Uw cheques zijn 12 maanden na aankoop geldig.
U kan uw cheques omruilen of laten terugbetalen. U kan de documenten hier in een link terugvinden (link toevoegen van Sodexo). U kan enkel nog geldige cheques omruilen. Bij papieren cheques geldt er wel een kostprijs voor omruiling van 0.25 Euro/cheque.
Het is milieuvriendelijk. U beschikt na uw bestelling vrij vlug over uw nieuwe saldo (na 1 dag). Omruilen van uw nog niet vervallen cheques is volledig gratis t.o.v. de papieren cheques hier moet u 0.25 Euro/cheque laten vallen. U hoeft geen cheques meer klaar te leggen of te ondertekenen. U beheert alles via uw app (zicht op uw historiek van alle prestaties en alle aangekochte dienstencheques). Uw poetshulp geeft haar prestaties ook elektronisch door.
Iedere persoon in België kan dienstencheques bestellen. De dienstencheques kunnen wel enkel gebruikt worden voor het poetsen van uw privé vertrekken en niet voor de ruimtes die eigen zijn aan het uitbaten van uw zelfstandige zaak.
U bent een zelfstandige (aanstaande moeder): via uw sociale verzekeringskas ontvangt u 105 Euro gratis.
De voornaamste taak is het onderhoudswerk, namelijk de ruimtes proper, hygiënisch en ordelijk houden door een methodisch onderhoud en dit uitsluitend in privé ruimtes (geen beroepslokalen zoals: praktijken, cafés, winkels, enz… -> zelfs niet de ramen en of de deuren).
Wanneer uw poetshulp komt zeg haar waar het EHBO-koffertje zich bevindt. Indien uw poetshulp een ernstiger ongeval heeft (bijv.: een val,…) neem dan contact op met het kantoor. (link toevoegen)

Zorg steeds voor een veilige werkomgeving: voldoende verlichting, geen onnodige elektrische draden die over de vloer lopen, veilig materiaal en hulpmiddelen, gebruik geen gevaarlijke producten.
Stel het kantoor en uw poetshulp op de hoogte. Wanneer deze ziekte Corona gerelateerd is mag u de nodige attestatie doorsturen, daar wij dit bij een controle door de Overheid dienen voor te leggen.
Wanneer uw poetshulp ziek is zal u ofwel door ons ofwel door uw poetshulp op de hoogte gebracht worden. Indien er een vervanging voorradig is zal deze worden voorgesteld om de poetsbeurt over te nemen.
Neen, wij werken enkel van maandag t.e.m. vrijdag. Hou er rekening mee dat wij ook niet werken tijdens feestdagen en verschoven feestdagen.
Normaal gezien zoeken wij een vaste poetshulp voor u. Wanneer deze echter ziek meldt kan u (indien u dit wenst) een vervanging aanvragen.
Neen, uw poetshulp mag geen bloed- of aanverwant tot in de tweede graad zijn, lid zijn van het gezin, noch dezelfde verblijfplaats hebben.
Werk in eerste instantie eerst uw papierencheques op. Meld u aan bij Sodexo (link maken naar Sodexo). Kies het tabblad ‘persoonlijke gegevens’ in het menu. Klik op ‘mijn gegevens wijzigen’. Kies voor ‘elektronisch’. Klik op ‘bewaren’. Geef ook ons en uw poetshulp een melding van deze overschakeling.
Succes.
Dienstencheques kunnen niet doorgegeven worden. De dienstencheques zijn persoonlijk aangezien deze fiscaal aftrekbaar zijn. Indien u met verschillende meerderjarige personen in hetzelfde huis woont, kunt u de aankoop van de dienstencheques wel verdelen. Zo geniet iedereen van deze fiscaal voordeel en kunnen jullie het fiscale voordeel in het gezin vergroten. Gelieve bij een omschakeling van account het kantoor telkens op de hoogte te stellen.
Bestel tijdig uw cheques. Hou er rekening mee dat wanneer u werkt met papieren cheques, de cheques nog fysiek naar u toe moeten worden gestuurd, hou rekening met een leveringstermijn van max 3 weken. Bij de bestelling van elektronische cheques zal na 1 dag uw saldo al aangezuiverd worden.
Uw fiscaal attest ontvangt u automatisch via mail of post van Sodexo. Bij uw aangifte via Taks-on-Web, verschijnt deze rechtstreeks in uw aangifte.
Als individuele gebruiker kunt u per kalenderjaar maximaal 500 dienstencheques per persoon bestellen. U betaalt 9 euro per cheque voor de eerste 400 dienstencheques. Vanaf de 401ste betaalt u 10 euro per cheque. Gezin: 1.000 dienstencheques.
U geniet als gebruiker van een belastingvermindering van 1.80 Euro/cheque en dit voor de eerste 170 dienstencheques per gebruiker per fiscaal jaar. De fiscale aftrek is van toepassing op het jaar dat de cheques worden aangekocht (niet op het jaar dat ze worden gebruikt).
U vraagt uw poetshulp aan via onze website (link toevoegen) of u komt langs op ons kantoor. Openingsuren:
Ma 08.00-12.30u 18.00-20.00u
Di 08.00-12.30u 13.00-16.00u
Woe 08.00-12.30u 14.00-16.00u
Do 08.00-12.30u 13.00-16.00u
Vrij 08.00-12.30u
Alle veiligheidsvoorschriften dienen wel gerespecteerd te worden, zodat iedereen veilig en gezond kan blijven #keepitsafe
Breng zeker het kantoor en uw poetshulp op de hoogte wanneer u geen poetshulp nodig heeft tijdens uw vakantie. Wij staan 4 afmeldingen op jaarbasis toe wanneer u wekelijks hulp hebt en 2 keer wanneer u om de 2 weken hulp krijgt.

Uw vakantieaanvraag hebben wij graag uiterlijk rond 31 mei voor de planning van de zomervakantie, andere afwezigheden kunnen één week op voorhand schriftelijk doorgegeven worden bij voorkeur via mail of via de website (vakantie@dcobeerse.be).

U kan uiteraard er ook voor kiezen uw poetshulp ook tijdens uw vakantie te laten komen, zo blijft alles lekker netjes en proper en kunnen er misschien wel extra taken gebeuren die anders niet aan bod komen.

Een ongeluk zit dikwijls in een klein hoekje. Indien uw poetshulp toch een schade veroorzaakt mag u ons dit melden. Beschadigingen door uw poetshulp mogen worden doorgegeven zodat wij het nodige kunnen doen bij onze verzekeraar (verzekeringen@dcobeerse.be of via onze website). Hou wel rekening met de franchise (vermeld in de gebruikersovereenkomst). Wat hebben wij nodig om het volledige dossier door te geven: een offerte, uw rekeningnummer (indien de schade als aanvaard wordt beschouwd), foto’s en de verklaring van uw poetshulp.

Wanneer u niet tevreden bent kan u dit het beste steeds melden (link naar contactformulier toevoegen of via de website), onze consulenten zullen u een gepaste oplossing voorstellen.

U kan ook altijd terecht op ons kantoor:

Ma 08.00-12.30u 18.00-20.00u
Di 08.00-12.30u 13.00-16.00u
Woe 08.00-12.30u 14.00-16.00u
Do 08.00-12.30u 13.00-16.00u
Vrij 08.00-12.30u
Alle vakantieaanvragen dient uw poetshulp persoonlijk aan u en het kantoor (bij voorkeur schriftelijk) te melden. U kan altijd een vervanging aanvragen (indien voorradig).
Pauzes: 10 minuten per halve dag en 15 minuten middagpauze indien 6 of meer uren gewerkt worden bij dezelfde klant. Pauzes vallen binnen de werktijd en mogen niet worden gebruikt om vroeger door te gaan!
Hier kan u een link vinden naar de desbetreffende documenten. (link toevoegen naar formulier).

U kan als gebruiker een huissleutel of alarmcode overhandigen een de werknemer. Wij als onderneming kunnen echter niet aansprakelijk worden gesteld bij verlies of diefstal.

Ja, u kan een coaching op uw adres aanvragen, onze coach zal dan de poetshulp begeleiden en evalueren. Klik hier om een aanvraag in te dienen.

FAQ

Veilig

De veiligheid van onze poetshulpen moeten wij kunnen garanderen!

Stipt op tijd

uw tijd is belangrijk voor ons. Wij zorgen voor de schoonmaak.

Professioneel

Al onze poetshulpen zijn onze waardevolle hulpbronnen.

Dienstencheques

Eenvoudig betalen via papieren en digitale dienstencheques.

Extra Service

Onze schoonmaakdiensten voor thuis zijn ontworpen om u de gemoedsrust te geven die u verdient en de tijd die u nodig heeft om van uw leven te genieten.

01

Eco vriendelijk poetsen

We bieden een nieuwe milieuvriendelijke groene schoonmaakservice, een perfecte keuze voor bedrijven...​

03

Ramen poetsen

Wij reinigen al meer dan tien jaar ramen voor zowel bedrijfspanden als woningen.

05

Kantoor poetsen

Of u nu groot of klein bent, uw kantoor heeft regelmatig een grondige schoonmaakbeurt nodig...

02

Vloerkleed / Meubels

Met ons attente team aan het werk, kunt u rustig zijn en zich geen zorgen maken over uw meubels.

04

Verhuizen

Verhuizen is ongetwijfeld een gedoe en hoofdpijn, hoe goed of snel je het ook denkt aan te kunnen...

06

Éénmalige grote poetsbeurt

Wanneer uw huis een grondige schoonmaakbeurt nodig heeft of minder vaak moet worden schoongemaakt dan onze terugkerende...