Invoering klantenbijdrage vanaf 1 juli 2025
Beste klant,
Na jaren geen klantenbijdrage te hebben moeten vragen, zijn we genoodzaakt om vanaf 1 juli 2025 net zoals vele andere dienstenchequebedrijven een klantenbijdrage te vragen binnen DCO Beerse vzw.
We beseffen dat dit geen fijne boodschap is voor u als klant van DCO Beerse vzw. De beslissing tot invoering van een klantenbijdrage is lang uitgesteld door ons bedrijf. Echter hebben volgende factoren er toe bijgedragen om vanaf 1 juli 2025 de klantenbijdrage in te voeren:
- Stijging van de personeelskosten: door herhaaldelijke overschrijding van de spilindex zijn de lonen op korte tijd fel gestegen.
- DCO Beerse vzw is een sociale organisatie. Dit vertaalt zich in een zeer mensgericht personeelsbeleid voor onze medewerkers:
- Sterk loonpakket: onze huishoudhulpen genieten één van de beste loonpakketten in de sector. Naast een correct uurloon voorzien we maaltijdcheques vanaf de indiensttreding alsook een extra eindejaarspremie bovenop deze van de sector. Voorts voorzien we ook een Paas-, Sinterklaas en nieuwjaarsgeschenk.
- Vorming en opleiding: we voorzien een uitgebreid vormingsaanbod voor onze huishoudhulpen met tal van diverse onderwerpen: EHBO, Assertiviteit, Ergonomie, Stresspreventie,…
- Jobcoaching en begeleiding: Binnen DCO Beerse vzw werken twee jobcoaches die de huishoudhulpen alsook onze klanten ondersteunen. Beide jobcoaches komen aan huis om onze huishoudhulpen te begeleiden en klanten te ondersteunen bij vragen of opmerkingen.
- Toenemende digitalisatie: De continue investering in ICT-toepassingen en digitalisatie gaat gepaard met extra kosten.
De invoering van de klantenbijdrage zorgt ervoor dat DCO Beerse vzw ook op lange termijn zal kunnen blijven bestaan in Beerse. We zijn één van de grootste sociale werkgevers in de regio Beerse (+/- 275 huishoudhulpen).
Als autonoom bedrijf zijn wij trots op onze unieke structuur: we hebben geen aandeelhouders die dividenden verwachten, onze raad van bestuur bestaat volledig uit toegewijde vrijwilligers, en alle opbrengsten vloeien rechtstreeks terug naar onze werknemers.
Bedrag van de klantenbijdrage
De bijdrage zal worden berekend per gepresteerd uur van de huishoudhulp en per kwartaal (per 3 maanden) gefactureerd worden.
Deze bijdrage bedraagt:
- 2,2 euro per gepresteerd uur
- Indien de betaling via domiciliëring wordt gedaan geniet u een korting van 0,2 euro per gepresteerd uur.
Het systeem van facturatie per gepresteerd uur zorgt ervoor dat klanten die vele uren huishoudhulp genieten, meer betalen dan klanten die slechts enkele uren huishoudhulp genieten.
Als sociale werkgever verankerd te Beerse onderscheiden we ons door onze persoonlijke aanpak. Dit ziet u, als klant, terug in:
- De vaste huishoudhulp die bij u komt, en die we ondersteunen zodat zij langdurig bij u kan blijven.
- Direct contact met ons kantoor in Beerse, waar u bekend bent en we u persoonlijk kennen.
- Onze jobcoaches die u desgewenst om advies en begeleiding kan vragen.
- Flexibiliteit bij het aanpassen van uw planning of het vinden van vervanging.
- De korte lijnen tussen u, uw huishoudhulp en ons kantoor via onze nieuwe app die binnenkort wordt gelanceerd.
We zijn er trots op dat veel van onze klanten en huishoudhulpen al jaren bij ons zijn - sommigen zelfs sinds onze oprichting. Deze langdurige relaties zijn voor ons het bewijs dat onze aanpak werkt.
Op onze website kan u onder Veelgestelde vragen & antwoorden / FAQ | DCO Beerse meer informatie vinden over de invoering van de klantenbijdrage.
Bij vragen over de klantenbijdrage kan u altijd terecht op facturatie@dcobeerse.be of via het telefoonnummer 014 61 56 69.
Met vriendelijke groeten,
Wim Woestenborghs
Directeur DCO Beerse vzw