Beste klant,
Vanaf 1 juli 2025 vragen we binnen DCO Beerse vzw een klantenbijdrage.
Deze mededeling werd u eerder gecommuniceerd op woensdag 2 april 2025.
Onder meer door het vragen van een klantenbijdrage wijzigen onze Algemene Voorwaarden:
Hierbij een overzicht van de belangrijkste wijzigingen:
- Artikel 1 – Algemene bepalingen
- Toevoeging: “Behoudens de eventuele toepassing van wettelijke bepalingen die dit principe verbieden of de gevolgen ervan beperken, heeft de gebruiker die een vergoeding wenst te verkrijgen voor de schade veroorzaakt door de niet-uitvoering van het contract, geen enkel verhaal op buitencontractuele basis tegen DCO Beerse vzw en/of haar hulppersonen. De gebruiker kan DCO Beerse vzw dus enkel aansprakelijk stellen op contractuele basis, waarvan de contouren en voorwaarden bepaald worden door de Algemene Voorwaarden. “Hulppersoon" betekent werknemers, onderaannemers, lastnemers, organen/bestuurders of elke andere natuurlijke of rechtspersoon of juridische entiteit die kan worden gekwalificeerd als een hulppersoon van DCO Beerse vzw in toepassing van artikel 6.3, § 2 van het nieuwe Burgerlijk Wetboek.“
- Artikel 4 – Betalingen
- Toevoeging: “LET OP! Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker om ten allen tijde het maximaal aan te schaffen dienstencheques per jaar op te volgen. Meer informatie kan je vinden op de website van Pluxee.“
- Artikel 5 – Klantenbijdrage
- Nieuw: “Vanaf 1 juli 2025 betaalt de gebruiker bovenop de dienstencheque een extra klantenbijdrage. Deze klantenbijdrage wordt aangerekend per gepresteerd uur en per kwartaal gefactureerd aan de gebruiker. De bijdrage bedraagt 2,2 euro per gepresteerd uur en indien de gebruiker via domiciliëring betaalt geniet deze 0,2 euro korting per gepresteerd uur. De gebruiker heeft 14 dagen de tijd om de factuur te betalen. Na deze periode wordt een betalingsherinnering verstuurd. Indien de betalingsmodaliteiten langs de kant van de gebruiker niet worden gevolgd wordt het dossier naar een incassobureau verstuurd voor opvolging. Let op: Indien een incassobureau wordt ingeroepen dan betaalt de gebruiker extra kosten. Voor meer informatie over de modaliteiten m.b.t. de klantenbijdrage kan u terecht op: https://www.dcobeerse.be/veelgestelde-vragen-faq"
- Artikel 13 – Verzekeringen
- De arbeidsongevallenverzekering van het dienstenbedrijf staat in voor de wettelijk verschuldigde vergoedingen ingeval de werknemer het slachtoffer zou zijn van een arbeidsongeval of van een ongeval op weg van en naar het werk.
- Het dienstenbedrijf heeft bovendien een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid, met een vaste vrijstelling van 150 euro per schadegeval. In geval van schade dient de gebruiker de verantwoordelijke van het dienstenbedrijf onmiddellijk op de hoogte te stellen via: verzekeringen@dcobeerse.be -> die dan op zijn beurt de verzekering kan inschakelen. Belangrijk is om duidelijke foto's van de schade mee te sturen in de mail naar verzekeringen@dcobeerse.be.
- Eventuele schade die toegebracht werd door de fout of nalatigheid van een medewerker van het dienstenbedrijf ontslaat de gebruiker niet van zijn verplichting tot het betalen van de geleverde prestaties.
Je kan de nieuwe versie raadplegen op Algemene Voorwaarden | DCO Beerse
Heb je vragen over deze wijzigingen?
Dan kan je contact opnemen met het kantoor op 014 61 56 69.
Met vriendelijke groeten,
DCO Beerse vzw