In dit nummer:
- Werken Fiberklaar in Beerse.
- Voel je wel in jouw vel!
- vervangingen tijdens de vakantiemaanden.
- Opleidingen in het vooruitzicht.
- Den bureau stelt voor.
- Meeruren.
- Klokkenluidersregeling.
- Elektronische cheques.
Ook tijdens de zomermaanden houden wij jou op de hoogte. Onze nieuwtjes voor de zomer!
Vanaf 7 augustus start Fiberklaar met werken in het centrum van Beerse. Ons kantoor zal gedurende een tweetal weken niet bereikbaar zijn met de wagen.
De Gasthuisstraat, Vredestraat en Vrijwilligersstraat zullen afgesloten worden voor alle doorgaand verkeer en vrachtverkeer.
Aan alle grote invalshoeken zal een omleiding aangekondigd worden.
Hou hier rekening mee en kom eventueel te voet of met de fiets of plan jouw bezoekje in vóór of na de werken.
Wij willen als onderneming een peiling uitvoeren rond ‘mentaal welzijn’. Neem zeker deel aan onze peiling ‘voel je wel in jouw vel!’.
Iedere medewerker wordt tussen de periode van 18/09/2023 t.e.m. 29/10/2023 uitgenodigd (via mail) om anoniem deel te nemen aan deze peiling. Neem dus zeker de tijd om deze anonieme vragenlijst in te vullen.
Voor diegenen die geen computer hebben stellen wij ook 2 laptops op het kantoor ter beschikking. Kom zeker een keertje langs en neem deel!
Uit alle verzamelde info kunnen wij jouw werkomgevingen veiliger en aangenamer maken.
Een evenwichtige work-life balance daar gaan wij voor! Er is toch niets mooier dan wanneer jij jezelf goed voelt in jouw vel en in jouw job!
Tijdens de vakantieperiode kan het zijn dat je iets meer vervangingen gaat moeten uitvoeren dan normaal.
Geef ons zeker tijdig door wanneer je bij één van jouw eigen klanten terecht kan, want wanneer jij een vervangadres doorkrijgt van onze consulente dan ligt dit vast en dient dit ook uitgevoerd te worden!
Check regelmatig jouw gsm, heb je nog geen adres gekregen, check dan even bij het kantoor, want dan kan het zijn dat er iets is misgelopen met de berichtgeving.
Probeer jouw klanten te overtuigen om alles tijdig aan alle partijen door te geven. Bij een tijdige melding heb jijzelf ook nog de kans om alles even te bekijken (verkies je een vervangadres of neem je zelf ook een snipperdagje op).
Let op: dit is enkel mogelijk wanneer jij nog voldoende vakantie of meeruren hebt staan en je nog geen ander vervangadres hebt ontvangen)!
In het najaar zullen er weer verschillende opleidingen georganiseerd worden. Diegenen die zich hiervoor ingeschreven hebben zullen een uitnodiging kunnen verwachten.
Wij hebben dit jaar het volgende programma voor jou samengesteld: werkbaar werk, EHBO, assertiviteit, ergonomie, stress en burn-out, leer Nederlands, omgaan met ouderen en dementie, producten in combinatie met materialen.
Wij rekenen uiteraard op jouw aanwezigheid!
Mijn naam is Kristine De Prins coach / begeleidster bij DCO Beerse VZW.
Ik ben in 2009 begonnen als poetshulp, enkele maanden later kreeg ik de kans om als klantenconsulente aan de slag te gaan.
Sinds 2022 ben ik coach/begeleidster.
Met mijn meer dan 25 jaar ervaring op de werkvloer vind ik het aangenaam dat ik onze huishoudhulpen met de nodige tips & tricks kan bijstaan.
Ik ben 32 jaar getrouwd en heb ondertussen 2 volwassen zonen.
In mijn vrije tijd kan ik genieten van een toffe city-trip en een glaasje bubbels.
Meeruren kunnen nog enkel ingepland worden met de toestemming van het kantoor, d.w.z. dat je ons eerst toestemming moet vragen vooraleer je deze uren mag uitvoeren!
Huishoudhulpen met een hoog saldo aan meeruren gaan deze systematisch moeten inplannen (je hebt nog de tijd tot het einde van het jaar). Volgend jaar zal je enkel nog meeruren mogen hebben staan die niet hoger zijn dan jouw contracturen per week.
Ben je ziek geweest dan zullen er ook geen meeruren meer worden toegestaan in die maand waarin je ziek bent gevallen.
De wet die de Europese klokkenluidersrichtlijn omzet in Belgische wetgeving voor privébedrijven is dit jaar in werking getreden. Voor DCO Beerse vzw, net als vele andere organisaties, brengt dit een aantal nieuwe verplichtingen met zich mee.
Eén van deze verplichtingen is de opzet van een intern meldingskanaal waarop inbreuken op bepaalde wetgeving in een vroeg stadium opgespoord en of behandeld kunnen worden en tegelijkertijd een doeltreffende bescherming biedt aan de klokkenluiders (= de personen die de melding maken).
De klokkenluider kan een (ex) werknemer, vrijwilliger, sollicitant, bestuurder,… zijn. Zeer belangrijk is dat de klokkenluider anoniem een melding kan maken indien hij/zij dit wenst.
Het geheel aan afspraken betreffende deze klokkenluidersregeling is vorm gegeven in de bedrijfspolicy DCO Beerse vzw.
De link naar de meldingstool staat in de policy op onze website. Dit is Whistleblower (complylog.com).
Jouw klanten beginnen misschien ook allemaal stilaan over te schakelen naar elektronische cheques. Tegen 2025 zal iedere klant moeten overgeschakeld zijn.
Help jouw klanten er aan herinneren dat wanneer ze overschakelen, ze ook het kantoor op de hoogte moeten brengen. Wij merken op dat niet iedere klant bij een overschakeling ons hiervan op de hoogte stelt!
De klant dient ons op de hoogte te houden bij: