Vanaf 1 juni 2025 zijn alle dienstencheques elektronisch.
Uw cheques zijn 12 maanden na aankoop geldig.
Als individuele gebruiker kunt u per kalenderjaar maximaal 500 dienstencheques per persoon bestellen.
Iedere persoon in België kan dienstencheques bestellen. De dienstencheques kunnen wel enkel gebruikt worden voor het poetsen van uw privé vertrekken en niet voor de ruimtes die eigen zijn aan het uitbaten van uw zelfstandige zaak.
Met een pasgeboren baby in huis zijn een extra paar helpende handen meer dan welkom. Daarom hebben zelfstandige mama's recht op 105 gratis dienstencheques, waarmee ze gebruik kunnen maken van huishoudelijke hulp aan te vragen via uw sociale verzekeringsfonds.
Bij het overlijden van de gebruiker kan de familie vanaf de datum van het overlijden geen nieuwe dienstencheques
Voor alle dienstencheques die vanaf 1 juni 2025 worden aangekocht, volgt een automatische terugbetaling van de aankoopprijs aan de gebruiker indien de cheques niet binnen de 12 maanden worden gebruikt. Als erkende onderneming blijft u wel nog steeds verplicht om de cheques die reeds werden toegewezen aan een prestatie in te dienen bij Pluxee voor het einde van de dertiende maand na de uitgifte van de dienstencheques. Als u dit niet tijdig doet, zullen de dienstencheques nog steeds vervallen.
U vraagt uw huishoudhulp aan via onze website of u komt langs op ons kantoor.
Openingsuren:
De voornaamste taak is het onderhoudswerk, namelijk de ruimtes proper, hygiënisch en ordelijk houden door een methodisch onderhoud en dit uitsluitend in privé ruimtes (geen beroepslokalen zoals: praktijken, cafés, winkels, enz… -> zelfs niet de ramen en of de deuren).
Huishoudelijke taken omvatten:
Deze taken behoren niet tot ons takenpakket:
Normaal gezien zoeken wij een vaste huishoudhulp voor u. Wanneer deze echter ziek meldt kan u (wanneer u dit wenst) een vervanging aanvragen.
Neen, uw huishoudhulp mag geen bloed- of aanverwant tot in de tweede graad zijn, lid zijn van het gezin, noch dezelfde verblijfplaats hebben.
Om de taken zo efficiënt mogelijk te laten verlopen is volgend materiaal onontbeerlijk bij het onderhouden van de werkplek:
Uiteraard moeten de poetsproducten regelmatig aangevuld worden.
De materialen moeten in goede en nette staat verkeren en mogen geen gebreken vertonen.
Pauzes: 10 minuten per halve dag en 15 minuten middagpauze wanneer 6 of meer uren gewerkt worden bij dezelfde klant. Pauzes vallen binnen de werktijd en mogen niet worden gebruikt om vroeger door te gaan!
Ja, u kan een coaching op uw adres aanvragen, onze coach zal dan de huishoudhulp begeleiden en evalueren.
Stel het kantoor en uw huishoudhulp op de hoogte. Onze administratie zal dan samen met u de mogelijkheden bekijken.
Wanneer uw huishoudhulp ziek is zal u ofwel door ons ofwel door uw huishoudhulp op de hoogte gebracht worden. Wanneer er een vervanging voorradig is zal deze worden voorgesteld om de poetsbeurt over te nemen.
Een ongeluk zit dikwijls in een klein hoekje. Wanneer uw huishoudhulp toch een schade veroorzaakt mag u ons dit melden. Beschadigingen door uw huishoudhulp mogen worden doorgegeven zodat wij het nodige kunnen doen bij onze verzekeraar (verzekeringen@dcobeerse.be). Hou wel rekening met de franchise (vermeld in de gebruikersovereenkomst). Wat hebben wij nodig om het volledige dossier door te geven: een offerte, uw rekeningnummer (indien de schade als aanvaard wordt beschouwd), foto’s en de verklaring van uw huishoudhulp.
Neen, wij werken enkel van maandag t.e.m. vrijdag. Hou er rekening mee dat wij ook niet werken tijdens feestdagen en verschoven feestdagen.
Op deze dagen wordt er niet gewerkt door medewerkers van DCO Beerse vzw en is het kantoor gesloten.
Wanneer u niet tevreden bent kan u dit het beste steeds melden, onze consulenten zullen u een gepaste oplossing voorstellen. U kan ook altijd terecht op ons kantoor:
Alle vakantieaanvragen dient uw huishoudhulp persoonlijk aan u en het kantoor (schriftelijk) te melden. U kan altijd een vervanging aanvragen (indien voorradig).
Hier kan u een link vinden naar de desbetreffende documenten.
U kan als gebruiker een huissleutel of alarmcode overhandigen een de werknemer. Wij als onderneming kunnen echter niet aansprakelijk worden gesteld bij verlies of diefstal.
Bekijk onze informatiekaart: werken met een huishoudhulp met epilepsie
Goede afspraken maken goede vrienden.
Gelieve de voorwaarden in de overeenkomst goed na te lezen zodat duidelijk is voor u wat u kan verwachten van DCO Beerse vzw en omgekeerd.